In de avond werd Arjan op de storingslijn gebeld door een diervoederspecialist die kampte met een defecte frequentieregelaar door oververhitting.
Eerder op de dag was Arjan bij Voergroep Zuid waar hij tijdens het jaarlijks onderhoud in overleg met de klant besloot om preventief twee frequentieregelaars van 355 kW - 720A inclusief filters te vervangen.
Het gaat om een zelfde frequentieregelaar als degene die door oververhitting niet meer opstart bij de klant in nood. En dus belde Arjan met Voergroep Zuid of zij een concullega in nood uit de brand wilden helpen door de oude frequentieregelaar in bruikleen te geven. Daar werd volmondig ‘ja’ op geantwoord en dus kon Arjan in actie komen om de oude regelaar op te halen en deze ’s avonds laat nog in gebruik te stellen bij de diervoederspecialist in nood. En jawel, na het in gebruik stellen en met product testen in de nacht, kon in de ochtend de productie van de klant worden hervat.
Dit was tevens de vuurdoop van een nieuwe samenwerking. Deze klant onderschat nooit meer het belang van preventief onderhoud waarmee uitval in veel gevallen kan worden voorkomen. En het tweede en niet onbelangrijke gegeven: je kunt op Peters bouwen. Dag en nacht. Doet er zich een noodsituatie voor, dan komen wij direct in actie en denken mee waar we kunnen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.